1- کالاهای با دوام که در مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند و لذا عمر بیشتری دارند مانند ساعت تبلیغاتی...
بازاریابی جزئی از هر تجارت است و این امر مستلزم ارتقاء خدمات موجود و جدید به مشتری و مشتریان بالقوه است که به شما کمک می کند تا تجارت خود را توسعه داده و به مرزهای جدید برسید...
تولیدوپخش انواع جلد بیمه نامه وهدایای تبلیغاتی
انواع کالاهای تبلیغاتی به طبقات مختلفی تقسیم میشوند
1- کالاهای با دوام که در مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرند و لذا عمر بیشتری دارند مانند ساعت تبلیغاتی.جلدبیمه
2- کالاهای بی دوام کالاهایی هستند که در زمان کوتاهی مصرف می شوند مانند صابون. و یا در مورد هدایا مانند شکلاتهای تبلیغاتی.
3- خدمات نیز فعالیتهایی است که برای رضایت مشتری عرضه میشوند مانند آرایشگری.کیف پول
لازم به ذکر است که مشخصات یک کالا در تعیین خط مشی بازاریابی آن کالا بسیار مهم است و درعین حال خط مشی بازاریابی خود نیز به عواملی نظیر مرحله دوره عمر کالا ، تعداد رقبا، وضعیت تقسیم بازار و شرایط اقتصادی موجود بستگی دارد که بایستی توسط کارشناسان بازاریابی و تبلیغات مورد نظر قرار گیرد و این موضوع در مورد انواع کالاهای صنعتی نیز باید با دقت نظر خاصی ملحوظ گردد.
کیفیت کالا، توانایی و قابلیت کالا در انجام وظایف محوله را نشان میدهد و شامل دوام، قابلیت اعتماد، دقت و سهولت استفاده می باشد که در تعیین جایگاه کالا در بازار نقش به سزایی ایفا مینماید و بر مبنای برداشتهای ذهنی خریدار اندازه گیری می شود.
در مدیریت کیفیت استراتژیک برای پیشی گرفتن از رقبا با عرضه کالاهایی که پاسخگوی نیازها و ارجحیت مصرف کنندگان است میتوان به کیفیت مورد نظر کالا در بازار دست یافت لذا شرکتها علاوه بر ایجاد کیفیت مطلوب کالا باید آنرا به خوبی عرضه نمایند تا مورد نظر مشتری قرار گیرد، ظاهر کالا و احساسی که از آن ایجاد می شود بایستی سطح کیفیت کالا را برساند لذا کیفیت از طریق سایر عناصر بازاریابی نظیر قیمت، نام تجاری کالا، بسته بندی، توزیع و تبلیغات پیشبردی مانند هدیه شرکتی یا هدیه نفیس برای مدیران ارائه می شود و تمام این عناصر به ایجاد تصویر ذهنی مطلوبی از کالا کمک می نماید.
تولید کننده باید چنان سطح کیفیتی را برای کالاهای خود انتخاب کند که با نیازهای بازار هدف و کالاهای رقیب سازگاری داشته باشد، لازم به ذکر است که هر ویژگی کالا می تواند به عنوان یک ابزار رقابتی جهت متمایز کردن کالای مورد نظر از کالای سایر رقبا مطرح باشد و تولیدکنندگان باید با ارزیابی دوره ای از خریداران خود سعی در ایجاد ویژگیهای جدید، ارتقا و بهبود کالا داشته باشند.
طرح کالا یکی دیگر از راههای شاخص بودن کالا میباشد لذا استفاده از یک طرح خوب باعث شهرت کالا میشود. طرح مفهومی است به مراتب وسیع تر از شکل کالا زیرا شکل کالا فقط گویای ظاهر کالا است ولیکن طرح کالا می تواند موجب عملکرد و کارآیی بهتر کالا باشد، یک طرح خوب بایستی هم به مفید بودن کالا و هم به ظاهر آن کمک کند و در خصوص توزیع کالا وخدمات بعد از فروش نیز تمهیدات لازم را در نظر گرفته باشد تا ضمن کاهش هزینه های تولید باعث رقابت کالا با سایر رقبا در بازار هدف شود.
تعیین یک علامت تجاری (BRAND) بر میزان فایده و ارزش کالا می افزاید و مسئله بسیار مهمی در مشخص شدن خط مشی بازاریابی کالا می باشد که در بلند مدت برای تبلیغات پیشبردی و بسته بندی کالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک علامت تجاری عبارت است از یک اسم، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح که با هدف شناسایی و تمییز دادن کالا یا خدمات بکار می رود و موجب متمایز شدن آنها خواهد شد.
یک نام تجاری به نوعی قسمتی از یک علامت تجاری است که قابل ادا کردن است ولی یک نشان تجاری را نمی توان به زبان آورد و تنها با آن کالا شناسایی می شود که دارای حقوق انحصاری (Copy Write) می باشد و لذا کلیه حقوق نشر ، تکثیر و چاپ آن مشمول قوانین حقوقی خواهد شد. یک اسم تجاری در باره کیفیت کالا سخن می گوید و لذا خریداران بر این اساس می توانند اطمینان داشته باشند که تحت این نام همواره کالایی مشابه با کیفیت کالای قبلی مصرف خواهند نمود ، بنابراین کار تقسیم بازار بر اساس نام و نوع سفارش کالا برای فروشنده آسانتر خواهد بود.
یک علامت تجاری موجب افزایش ابداع و نوآوری نیز شده و انگیزه لازم برای جستجوی ویژگیهای جدید را به تولید کنندگان خواهد داد وسبب ایجاد در تنوع کالا و امکان حق انتخاب بیشتری برای مصرف کنندگان می گردد و با ایجاد رقابت بین مارکهای تجاری مختلف به نوعی جنگ علایم تجاری را بوجود می آورد.
روشهای مختلفی برای علامت گذاری کالا وجود دارد، گاهی اوقات کالا با علامت تجاری تولید کننده به بازار عرضه می شود که به آن علامت ملی گویند، گاهی کالا با نام تجاری توزیع کننده کالا عرضه می گردد و یا از یک خط مشی ترکیبی استفاده می گردد. در جنگ بین علائم تجاری، واسطه ها از نقش عمده ای برخوردارند زیرا با عرضه کالاهایی که مارک تجاری مورد نظر آنها می باشد به کالاهای رقیب اجازه حضور نمی دهند و با ارائه قیمت مناسب آنرا جذابتر می کنند.